| Nur Hidayah Salim |
Wanita Solehah Menjadi Pilihan Kepada Lelaki Soleh
Monday •1:37 AM • 0 comments
 Khaifahalukum akhi ukhti ?
Semoga sihat sejahtera hendaknya :)
Harini Hidayah ingin kongsikan cerita tentang 
Wanita Solehah Menjadi Pilihan Lelaki Soleh :)
Tipulah kalau sahabat semua taknak wanita solehah dan lelaki soleh.
Semua orang nak macam tu pasangan hidupnya.
Tapi persoalannya disini ADAKAH KITA LAYAK ?
Itu yang menjadi isu untuk masa sekarang ni.
Mungkin ramai lagi yang masih tidak boleh menjadi wanita solehah & lelaki soleh.
Yeeeee ! Wahai sahabat .
Bukan senang, Tapi bila hati kita ikhlas 
In Shaa Allah segalanya akan mudah dengan izin Allah S.W.T. :)
Semua itu kuasa Dia, Dia yang menentukan segalanya.
Hidayah ni bukan lah wanita solehah/ustazah atau apa apa sahaja.
Hidayah sama macam sahabat di luar sana.
Hidayah cuma nak kongsikan sikit macam mana cara nak jadi wanita solehah 
Mungkin ada yang Hidayah tahu Hidayah cuba untuk kongsikan kepada sahabat semua :)
sekarang hidayah nak kaitkan dengan zaman sekarang ini.
Nampak tak berapa ramai wanita bertudung ? 
TAPI . . . . 
Mereka ada silap pada diri mereka.
Sebagai contoh mereka pakai tudung TAPI ATAS DADA !
Mereka pakai tudung TAPI BAJU KETAT !
Mereka juga pakai tudung TAPI SELUAR KETAT !
Mereka pakai tudung TAPI ADAB TAK DIJAGA !
Mereka pakai tudung TAPI PERGAULAN TIDAK DIJAGA !
NAUZUBILLAH MINZALIK !
Lihat sahabatku, betapa senangnya dosa itu muncul pada diri kita tanpa kita sedar atau tidak
Cara Wanita Islam Zaman Sekarang :-

Nampak gambar tu ? Tidak mengapa kalau tidak nampak tulisannya.
Cukup sekadar nampak cara kartun perempuan itu berpakaian. :)
Disitu terserlah aurat mereka TIDAK SEMPURNA !
Tapi inilah zaman sekarang yang wanita Islam pakai .
Ni Hidayah tak sentuh bab Perempuan yang dedah aurat !
Itu Nauzubillah ! Hidayah hanya mampu mendoakan mereka, cepatlah berubah wahai sahabat !

Cara Wanita Muslimah berpakaian adalah seperti ini :-


Sudah nampak wahai wanita Islam sekalian ?
Melalui cara berpakaian lah kita boleh didik diri kita menjadi Wanita Solehah.
Selain itu ! Yang paling utama adalah SOLAT ! 
Kalau kita tidak solat macam mana Iman kita nak kuat melawan nafsu ?
Macam mana diri kita nak kuat melawan bisikkan syaitan?
Cukupkanlah Solat Lima Waktu yang telah ditetap oleh Allah S.W.T
Selain itu, banyakkan berzikir, lebihkan membaca Ayat-ayat Suci Al-Quran.
Selawat ke atas Nabi.
Banyakkan membuat kebaikkan. Banyakkan berdoa kepada Allah S.W.T.
Supaya kita diberi kekuatan dalam penghijrahan kita
Dan semoga hidup kita ini sentiasalah di Redhai oleh-Nya.
In Shaa Allah ! :)

Tak susah wahai sahabat Muslimahku ingin menjadi Wanita Solehah,
Semua ini senang jika hati kita betul-betul ikhlas untuk membuat sesuatu kebaikkan.
Lepas sudah berjaya mengubah diri, 
Sentiasalah beristiqomah !
Rajinkan zikir, buat solat sunat, baca Al-Quran.
INGATLAH SAHABAT !
Allah sudah berfirman !
Wanita yang baik, hanya untuk lelaki yang baik.
Dan lelaki yang baik hanya untuk perempuan yang baik

Tak teringin ke? Tak terdetik ke dalam hati kita ini ingin menjadi seorg yang 
SOLEH & SOLEHAH ?
Ya Allah, Sessungguhnya Wanita Solehah itulah Perhiasan yang PALING CANTIK
di dunia-Mu ini !
Sama-sama kita merubah kearah kebaikkan.
Tiada siapa yang ubah diri kita melainkan diri kita sendiri.
Hidayah ( PETUNJUK ALLAH ) tak akan datang dgn sendririnya 
melainkan kita mengejar & mencarinya :)
Allahu Akbar ! WaallahuAlam :)
Sampai sini sahaja Hidayah dapat kongsikan kepada sahabat-2 semua 
Kalau ada apa-apa lagi yang Hidayah nak kongsi
In Shaa Allah ! Dengan izin Allah s.w.t Hidayah akan khabarkan :)

Syukran Jazilan ya Akhi ya Ukhti
Salam perkenalan dari Ana Nur Hidayah Binti Salim :)
WabilahitaufiqwalhidayahWassalamualaikumWarahmatullahiwabarokatuh :)


PASTFUTURE
Hak Milik
Assalamualaikum, Terima Kasih singgah blog comel Yaya hihi ^^. Kalau awak semua nak berkongsi link blog sila comment di cbox tu atau pun tinggalkan sebarang comment korang di cbox Yaya. Okayy ? Salam Ukhuwah Fillah Abadan Abada. Wassalam.
Change it Mood : I'm Bored -.-
Status : Me know me cute :p ]


WALKIE TALKIE


FOLLOWERS


UPDATE STATUS


BLOG ARCHIVE;

  • Penghijrahan Baru Bermula
  • Sebuah Pertemuan

  • HASIL KARYA

    Full Edit: Nurhidayahsalim
    Hak Milik Tegar: Cik Yaya

    Don't Copy Anything Except My Entry :)