| Nur Hidayah Salim |
Sungguh aku TIDAK MAMPU
Sunday •11:02 PM • 0 comments

Image result for assalamualaikum


ALLAH , ALLAH , ALLAH,
Sungguh aku tak kuat dengan semua dugaan mu ini, 
Aku sakit ya Allah, aku sakit dengan semua ini,
Ujian yang kau berikan padaku sangatlah dahsyat untukku,
aku lemah, aku tak kuat aku hamba yang hina lagi naif,
kenapa kau pertemukan aku dengan manusia yang sakit untukku,
kenapa dia hadir memberikan kesakitan dihidupku,

Dugaan apa ini ya Allah,
Seharian aku mendengar zikir, seharian hatiku berzikir menyebut nama-MU,
Semakin minit semakin jam berlalu hati terasa sakit, terasa sebak,
Allah sakit, sungguh aku sakit dengan semua ujian-MU,
Sungguhnya kamu tidak akan menguji hamba-MU melainkan kemampuannya,

Ya ALLAH,
Bantu aku kuat, bantu aku terus teguh, bantu aku terus pulih dari semua ini,
Aku tak mampu aku tak larat dengan semua ini,
Namamu indah bermain dihatiku,
Zikir tidak pernah lepas dari hatiku, terasa ingin dekat denganMU,

ALLAH, 
dengar lah luahan ku, bantulah aku permudahkan aku dengan semua dugaan ini,
Aku tak mampu sendiri, aku perlukan kekuatan-MU,
Apa aku mampu buat saat hati ku kerisauan dengan ancaman manusia,
Saat hati ku runsing dengan cabaran dan ujian-MU,
Sungguh ia berat bagiku, 
Permudahkan ia berlalu dengan sendirinya, 
Berikan aku kekuatan baru wahai Tuhanku,
Berikan aku hati yang baru wahai Tuhanku,
Berikan aku jiwa yang baru wahai Tuhanku,
Sungguh aku tidak kuat sekarang ini menghadapinya sendiri tanpa-MU di hati, 
Walaupun Engkau jauh di sana, aku yakin
Engkau ada disisiku,
Akan ku sebut nama-MU di setiap hariku tanda sayang dan kasih ku pada-MU,
Lembutkan hati si dia untuk menerima semuanya dengan Redha-MU,
Izinkan dia pergi dengan rela hati, 
Bukan dengan dendam dan amarah,
Lindungi aku ya Allah,
Lindungi aku ya Allah,
Lindungi aku ya Allah, 
- Secebis luahan hamba Allah-




PASTFUTURE
Hak Milik
Assalamualaikum, Terima Kasih singgah blog comel Yaya hihi ^^. Kalau awak semua nak berkongsi link blog sila comment di cbox tu atau pun tinggalkan sebarang comment korang di cbox Yaya. Okayy ? Salam Ukhuwah Fillah Abadan Abada. Wassalam.
Change it Mood : I'm Bored -.-
Status : Me know me cute :p ]


WALKIE TALKIE


FOLLOWERS


UPDATE STATUS


BLOG ARCHIVE;

  • Don't have title for this story
  • Seorang Wanita Solehah
  • " 10 Cara Mengatasi Pergaduhan Dalam Percintaan "
  • "50 Pasal Lelaki Yang Perempuan Perlu Tahu"
  • Percutian Di Langkawi
  • SEORANG PENGKHIANAT dalam PERCINTAAN
  • PERISTIWA BULAN OKTOBER
  • Siapa AWAK nak HALANG saya BERBLOG ?
  • Wish Selamat Hari Raya AidilAdha Too
  • Dah FREEDOM ??? HAHAHA Jangan MIMPI SAYANG.

  • HASIL KARYA

    Full Edit: Nurhidayahsalim
    Hak Milik Tegar: Cik Yaya

    Don't Copy Anything Except My Entry :)